Smart support op afstand – laser machines

Smart support op afstand – snel en doeltreffend

Normaal gesproken levert MetaQuip support aan uw machine op locatie. Dat blijven we natuurlijk gewoon doen. In een aantal gevallen blijkt het echter niet nodig te zijn: het probleem was gewoon iets heel simpels en snel op te lossen. Service calls moeten worden ingepland waardoor het even duurt voor u weer verder kunt werken en er zitten natuurlijk extra kosten aan service op locatie. Daarom bieden we sinds kort aanvullend en soms vervangend aan onze service op locatie ook Smart support op afstand.

Analyse op afstand. Gebruik makend van de nieuwste technologische mogelijkheden

MetaQuip Smart support op afstand maakt gebruik van de laatste technische mogelijkheden om de best mogelijke support op afstand te kunnen leveren. In veel gevallen kunnen we het probleem op afstand samen met u oplossen en als dat niet mogelijk is weten we voordat we komen meestal al veel nauwkeuriger wat het probleem is, waardoor we altijd de juiste onderdelen bij ons hebben en we het servicebezoek beter kunnen voorbereiden.

MetaQuip Smart Support op afstand

Hoe werkt Smart support op afstand

Door middel van de Smart support app (iPhone en Android) kunnen we op afstand en in samen stap voor stap service aan uw machine verlenen. Werk in realtime samen met MetaQuip’s experts op afstand:

  • Deel video en audio
  • Maak schermopnamen
  • En het belangrijkste: mixed-reality annotaties.

Wat zijn mixed-reality annotaties?

Mixed-reality annotaties zijn een vorm van augmented reality. Hiermee is het voor u of onze service engineers mogelijk om heel eenvoudig knoppen of machineonderdelen aan te wijzen. Ook als u uw telefoon beweegt blijven deze aanwijzers (annotaties) precies op het juiste onderdeel gericht. Hierdoor wordt sneller en met minder verwarring duidelijk wat beide partijen bedoelen waardoor de hulp op afstand sneller en soepeler verloopt.

Makkelijker samenwerken

De combinatie van geluid, beeld en de ruimtelijke annotaties maken samenwerken makkelijker. Communicatie wordt nauwkeuriger wanneer alle betrokkenen interactief aantekeningen kunnen maken bij realtime fysieke weergaven. Daarnaast kunnen ook eenvoudig ondersteunende documenten en informatie tijdens het gesprek gedeeld worden.

Annoteren van probleemgebieden
Remote service

Hoe werkt het support op afstand?

U ontvangt ter voorbereiding van de call een email. In de email staat:

  • Download link voor de Support App op uw mobiele telefoon (iPhone of Android)
  • Support call link om de call te starten.

We plannen de Smart support op afstand call in en dan loopt u samen met onze service engineer stap voor stap door uw probleem heen. In een aantal gevallen kunnen we zaken al ter plekke meteen oplossen. In andere gevallen stelt het MetaQuip in staat een nauwkeurigere analyse te maken dan alleen via email of telefoon: waardoor de eventuele fysieke service call sneller en beter uitgevoerd kan worden.

nl_NLDutch